Painiurheilua Raisiossa vuodesta 1986

Raision Voimamiehet ry on vuonna 1986 perustettu paikallinen painiseura. Seurassa harrastaa aktiivisesti noin 40-50 lasta ja nuorta.

Suurinta menestystä Raisiossa nautittiin 1990-luvulla, mutta viime vuosien aikana seuramme painijat ovat olleet voitokkaita niin kreikkalais-roomalaisessa painissa kuin vapaapainissakin. Vuonna 2020 kahdenkymmenen vuoden tauon jälkeen Miro Leinonen voitti alle 15 vuotiaiden vapaapainissa SM-kultaa (68 kg).

Miro jatkoi vuonna 2021 voittoputkea alle 17-vuotiaiden sarjassa ja saavutti vapaapainissa SM-kultaa ja kreikkalais-roomalaisessa painissa SM-hopeaa (71 kg). Myös Artturi Kotilainen voitti kreikkalais-roomalaisen painin SM-pronssia (65 kg) alle 17-vuotiaiden sarjassa. Molemmat painijat voittivat myös koululiikuntaliiton kisoissa kultaa omissa painoluokissaan.

Vuonna 2022 Miro voitti kreikkalais-roomalaisessa painissa sekä Pohjoismaiden mestaruuden sekä SM-kultaa alle 17-vuotiaiden sarjassa (71 kg), SM-hopeaa alle 20-vuotiaiden sarjassa (72 kg) sekä saavutti aikuisten SM-kisoissa neljännen sijan. Lisäksi hän edusti Suomea nuorten EM-kisoissa Bukarestissa ja MM-kisoissa Roomassa. Artturi puolestaan saavutti kreikkalais-roomalaisessa painissa SM-pronssia sekä alle 17-vuotiaiden (65 kg) että alle 20-vuotiaiden sarjoissa (67 kg). Seuramme kolmas menestyksekäs painija Elmo Kuorilehto voitti vapaapainissa alle 17-vuotiaiden sarjassa sekä SM-kultaa (68 kg) että SM-pronssia (71 kg), ja kreikkalais-roomalaisessa painissa alle 15-vuotaiden sarjassa SM-hopeaa (68 kg)

Harjoitussalimme sijaitsee Raision keskustassa, Raision kaupungin voimailutilassa osoitteessa Ojakatu 1.

Valmennus

Timo Nieminen    0503757873